NYT!
E-kursus i svære samtaler for flinke ledere

Få adgang til kurset her >

EAN-faktura? Kan du kun betale via EAN-faktura, så klik her >

Jeg har lavet dette e-kursus for at hjælpe dig, der fx:

  • tøver med at få givet kritik - fordi du frygter medarbejdere, der bliver sure, kede af det eller på tværs
  • undlader at sige, hvordan du vil have det - fordi du frygter modstand og gerne vil være vellidt
  • giver kritikken så vagt, at den er svær for medarbejderen at forstå eller opfatte
  • pakker dine anmodninger ind i (sø-)forklaringer for at dulme dit ubehag ved at stå ved det, du mener
  • kan være i tvivl om, hvordan du bedst formulerer dit budskab - så du er tydelig og samtidig undgår at såre unødigt

Med e-kurset får du bl.a.:

  • 2 moduler med i alt 6 overkommelige videolektioner samt en række bonusser og ressourceark
  • Printvenlige arbejdsark, som støtter dig i at overføre din nye viden til din hverdag som leder
  • En skarpt skåret introduktion til, hvad assertiv kommunikation er - og ikke er
  • En gennemgang af min leder-roste FeedbackFormel: SVAR-modellen, som viser dig, hvordan du bygger din feedback op - i 3 enkle trin og med blik for nuancerne
  • Konkrete eksempler, så du kan se hvordan SVAR-modellen kan anvendes i forskellige scenarier
  • En feedback-skabelon (pdf) baseret på SVAR-modellen, som du kan bruge som udgangspunkt for din samtale (og justere på, så ordlyden passer til dig)
  • En præsentation af de rettigheder - dine og dine medarbejderes - som du skal kende, hvis du vil holde balancen og være både tydelig og respektfuld
  • To afgørende grundpiller i det fundament, du har brug for at stå på for at lykkes: En sund arbejdsplads med engagerede medarbejdere

Du lærer blandt andet:

  • hvad der kendetegner den kommunikationsstil, der vil hjælpe dig som leder (den assertive) – og de to andre, som du bør undgå.

  • hvilke 3 elementer, der indgår i godt manuskript for en svær samtale – og hvilke 2 faldgruber du skal styre udenom

  • at kunne skelne mellem fakta og fortolkning (og hvorfor det er afgørende for, hvordan dit budskab bliver modtaget)

Efter e-kurset vil du være i stand til at...

  • formulere dit budskab tydeligt og med respekt for din medarbejder - og dig selv
  • få sagt meget mere af det du har på hjerte, fordi du ved hvordan
  • være mere direkte i din kommunikation, så dine medarbejdere forstår, hvad du mener
  • stå mere sikkert frem som chef, fordi du kan gøre det på en ordentlig måde
  • navigere udenom bebrejdelser og skyld, så din medarbejder bliver mere åben for dit budskab

Det betyder at ...

  • får mere ro i maven - og i hovedet
  • får mere overskud på jobbet - og hjemme
  • bliver gladere for at gå på arbejde - og mere effektiv
  • kan øge medarbejdernes oplevelse af retfærdighed og retning
  • skaber (endnu) bedre resultater i rollen som leder

Er det noget for dig?

Ja tak, giv mig adgang til kurset nu

EAN-faktura? Kan du kun betale via EAN-faktura, så klik her

MODUL 1: BYG DIT FUNDAMENT

3 video-lektioner på mellem 12 og 21 minutter - du får adgang med det samme.

Du lærer bl.a. om:

  • De to grundpiller i en sund arbejdsplads med engagerede medarbejdere - en forudsætning for at lykkes med dine feedback-samtaler.
  • Den kommunikationsstil, der skaber lydhørhed - og de to der skaber afstand og modstand. Lær at skelne. Kend principperne.
  • Dine personlige rettigheder og dine rollerettigheder. Hvorfor er de vigtige - og hvilke har din medarbejder?
  • De 6 nøgleegenskaber du skal kunne trække på for at give tydelig og ordentlig feedback.
  • De to positioner i assertiv kommunikation, du med stor fordel kan kombinere for at skabe det bedst mulige udfald af din feedback-samtale.

MODUL 2: SVAR-MODELLEN

3 videolektioner, hvor den længste på 65 minutter er delt op i 4 mindre lektioner.

Her får du bl.a.:

  • Din nye feedback-formel: SVAR-MODELLEN – med 3 betydningsfulde brikker, som udgør kernen i dit budskab
  • Indsigt i de 2 faldgruber, som du skal undgå, hvis din medarbejder skal lytte til dig i stedet for at lukke af (dialog i stedet for kamp)
  • Konkrete eksempler på SVAR-MODELLEN i brug – opgave-relaterede såvel som adfærdsrelaterede
  • En ramme, der guider dig til at se, om situationen kalder på en feedback-samtale - og hvorfor
  • Viden om den ene ting, du altid skal huske at inkludere i dit budskab – hvis du vil skabe en forandring

BONUSSER

Udover de to moduler, har jeg disse fine bonusser til dig:

BONUS #1   En guide, som giver dig en hjælpsom refleksionsramme til vigtige overvejelser før en svær samtale.

BONUS #2   En tjekliste til formelle og uformelle samtaler (pdf). Hvad skal du tage stilling til - og huske at gøre?

BONUS #3   Mail-kurset ”De 7 klassiske fejl du skal undgå, når du giver kritik til dine medarbejdere - og 9 konkrete tips til, hvad du skal gøre i stedet.” Du får kurset som en samlet pdf-fil med i alt 9 lektioner.

Hvad koster det?

Din investering i dette kursus, der med garanti* vil forbedre din evne til at få givet den nødvendige feedback til din medarbejder – tydeligt og ordentlig – er:

1995 kr + moms

Du får 2 moduler med i alt 6 video-lektioner inkl. arbejdsark – samt en række bonusser og et hjertevarmt sparringsrum, hvor vi i fællesskab finder løsninger.

* Min tilfredshedgaranti. Jeg er så sikker på, at du kan bruge SVAR-modellen, eksemplerne og hele tankesættet omkring det, at jeg giver dig pengene retur, hvis du efter at  have gennemgået kurset (og brugt arbejdsarkene) ikke er tilfreds. Garantien gælder i 30 dage fra dit køb.

Stil mig videre til kurset

Din investering er 1995 kr + moms

EAN-faktura? Kan du kun betale via EAN-faktura, så klik her >

Om Pia Markersen

Pia Markersen har arbejdet med ledelse, medarbejderudvikling og kommunikation siden 1988. Både som intern HR-medarbejder og ekstern konsulent og kursusholder.

Hun har undervist og coachet ledere i store danske virksomheder som LEGO, Danfoss, Grundfos, Carlsberg, Post Danmark og flere internationale virksomheder bl.a. State Street Bank og Saint Gobain. Og hjulpet offentlige ledere og ejerledere.

Hun er oprindelig uddannet cand.mag. og har desuden to coachinguddannelser (en systemisk og en kognitiv) samt en lang række kurser i kommunikation, HR og personlig udvikling bag sig.

Hun er også uddannet i Lean og certificeret Business Excellence Assessor – og har derfor altid fokus på samspillet mellem mennesker og forretning.

Pia driver virksomheden LEDERLYS, er specialist i assertiv lederkommunikation og forfatter til bogen "Tør du være leder? 5 trin til at sige det du mener – tydeligt og uden at blive en ond chef".

Ja tak, giv mig opskriften på konstruktiv kritik

Prisen er kun 1995 kr + moms. Du får mit allerbedste redskab - SVAR-modellen - samt den tilhørende feedback-skabelon. Og jeg forklarer dig, hvordan du bruger den.

EAN-faktura? Kan du kun betale via EAN-faktura, så klik her >

Hvad er forskellen på bogen "Tør du være leder?" og e-kurset?

En del af indholdet på e-kurset finder du også i min bog "Tør du være leder?".

Men der er tre væsentlige forskelle:

  1. Kernen i e-kurset er 2 moduler med hver 3 video-lektioner. Du får altså indholdet leveret med lyd og billede. Du kan lytte, mens du fx. spiser frokost... (Du får også øvelser, feedback-skabelonen og tjeklister i pdf-format til print).
  2. E-kurset fokuserer på bogens kapitel 1 og 2. Du får desuden bogens kapitel 5 – en tjekliste til den formelle og uformelle samtale – med som bonus.
  3. Jeg gennemgår i e-kurset SVAR-modellen. Det er en videreudvikling af den model, som jeg præsenterer i bogens kapitel 2. Grundtanken og opbygningen er den samme - men jeg har tilføjet en lang række nuancer og øget modellens anvendelighed.
    Desuden gennemgår jeg i e-kurset flere konkrete eksempler, så du kan se præcis hvordan modellen kan anvendes i praksis.

Desuden rummer e-kurset nyt materiale om at skabe en sund arbejdsplads med engagerede medarbejdere.

Køb e-kurset her

Din investering er blot 1995 kr + moms

EAN-faktura? Kan du kun betale via EAN-faktura, så klik her >